Pengikut Sejati^^

Saturday, June 25, 2011

keje mase cuti

Assalamualaikum..

Lame da tak menaip.. rase mcm aku pnye typing skill dah low.. tak sehebat DULU..huhu

OM still dihatiku~

Bile cerita pasal DULU, macam2 jgk y aku kesalkan.. tapi kadang bile aku pikir balik, ape y aku kesalkan sebenanye aku pn tak pasti.. ape pn, aku tetap bersyukur .. ALHAMDULILLAH.. mungkin ade hikmah dsebalik kue teow mamak tak sedap adek aku bli malam smalam… =D

Lame dah tak blogging ni.. macam2 aku nak share, tapi tulah.. mase n MALAS mengatasi segala2nye…

Cuti sem ni aku keje.. sbg ape? Realiti nye family aku je y tau.. fantasi nye aku keje sbg partime clerk kat kilang elektronik.. kehkeh.. cuti ni aku keje kat Kilang FCY HDD @ SUPERMAX WORTHY SDN BHD.. kilang elektronik kat Kulai..

.

Cm biase la kan.. cam dolu2 zaman abes SPM.. gigih kua g keje sblm subuh mcm nk g noreh.. smpai uma sblm isyak dan bgitu la sterusnye.. sakit mate mcm panda @@ .. NGANTOK..

Start keje kol 7am.. rest kol 1130am.. mate n leher jenjang aku (jenjang ke? =p) dah terkedip2, terliuk2 tahan ngantok dalam kol 9am.. pergh!! Ancaman syaitOn ni mmg kuat ah.. tetapi demi memikirkan $$$ y bakal dterima, aku gagahi jua~

Tmpat keje ok… kawan skerja pn ok la KOT.. yang paling aku tak puas ati tmpat amik wudhu’ dy… terbuka sangat.. abesla segala urat dan aurat terdedah kat mat mat Bangla, Nepal dsbnye… adeh.. tmpat nak solat pn tak brape nak ok, tapi aku leh trima la.. bab jamban mmg jahanam la.. aku tak bernafsu nak melepaskan qadha’ hajat.. sanggup aku tahan smpai balik uma..

Korang bayangkanla.. 1st, ni blm masuk jamban lagi ni.. baru kat pintu dy.. em, baru nak lafaz “Allahumma inni a’u zubika minal hubsi wal hobaiz” .. pintu dy jebol daa~..


jebol means nak tertanggal.. lagi, kat area engsel pintu tu leh lak blubang panjang dari atas smpai bawah dekat ngan lantai.. then, pintu tu dah grepes suku, hampir separoh.. huh.. grepes means em, em, ape ek dlm bhs melayu nye.. mcm, dah pecah sparoh la.. lebih kurang cmtu la mksud dy..huhu. 2nd, haa.. masuk je dlm.. takleh kunci.. hah, pandai2 la ko nak tahan pkai ape supaye tak terbuka time kt dlm tu.. lagi, berkarat gler mgkuk toilet tu.. lantai, dinding dy pn same gak…

bukan karat2 biase, karat lua biase ni.. dasat dasat..

Em, bile dah lame tak keje kilang ni, baru la terasa smula sakit boyok.. boyok means sakit belakang@lenguh2 tulang blakang.. kalo diurut ni mmg best la..

Bile dkenangkan gaji y bakal dterima sbenanye pn tak de la byk mane.. celah2 gigi je.. tu pn gigi atas je.. gigi bawah kempunan…huhu

Ok la, cukup bulan nnti gaji kua aku kasi tau ye.. nak soh blanje tak leh la kan… korang g la keje gak membanting tulang.. jgn dok asek membanting lalang.. mmg la takde hasil..

Jam pn dah kol 0538pm dah ni.. aku nak g anta kain baju kat tailor.. utk baju raye..hehee.. mggu lepas g carik kat jakel JB ngan mama.. gedung pakaian kami skeluarga :)

Slamat bermalas malasan ^^,v

p/s : aku dah resign mmgu lepas..haha

1 comment:

Unknown said...

kilang ape seh tuh..bapak gile teruk haha...lain kali nk keje kt kwasan kilng meh dtg pasir gudang nih ha...kwasn perindustrian insyaAllah tandas pun hm..enth haha....coz aku x penh keje kilang hoho...gila la seh tandas rupe cmtu smpt lg ko catch pic tndas tu hahaha leh jd wrtawan penyiasatan ni hoho