Pengikut Sejati^^

Friday, June 11, 2010

Cantik tudung selendang sanggul dilihat rupanya ?


Para wanita yang memakai tudung selendang dan sanggul tinggi. Korang pernah tengok? Ala-ala arab style kan. Kiranya bergayalah kalau pakai camtu.. cth y paling jelas kalo pkai tudung indon tu... ramai je aku tgk pmpuan2 bt sanggul kt rmbut pastu cekak kt leher.. jd, nmpklah bntuk leher n ternaik tdung ats breast.. alhamdulillah aku tak pnah pkai tdung cmtu.. n bersyukur jgk ade informasi mcmni..
“ akan muncul dalam kalangan umatku di akhir zaman, kaum lelaki yang menunggang sambil duduk di atas pelana, lalu mereka turun di depan pintu-pintu masjid. Wanita-wanita mereka( isteri mereka atau anak perempuan), berpakaian tetapi seperti bertelanjang ( nipis&ketat). Di atas kepala mereka pula(wanita) terdapat bonggolan (sanggul atau tocang) seperti bonggol unta yang lemah gemalai. Oleh itu laknatlah mereka semua. Sesungguhnya mereka adalah wanita-wanita yang terlaknat” - hadith riwayat Ahmad, jil.2, ms. 223.
“dua golongan penghuni neraka yang mana aku sendiri belum pernah melihat keadaan mereka didunia: golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia dan juga kaum wanita yang berpakaian seperti bertelanjang, menggoyangkan badan dan berlenggang-lenggok, kepala mereka ada suatu seperti bonggol di kepala unta yang bergoyang-goyang. Mereka tentu tidak akan memasuki syurga atau mencium baunya sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak perjalanan begitu dan begini” –hadith riwayat Muslim. Hadith no 212-
ssungguhnya aku pn insan y msh kurang iman nya.. goyah peringatan bersama ..

2 comments:

Fathul_Dinulwan said...

BAGUS DAN SANGAT2 BAGUS LAGI KALO SEMUA PEMPUAN TAU PASAL BENDE NI..

and i believe u have lot of changes..=)

amazing m a r i a said...

TRIMAS :)
SOKONG2