Pengikut Sejati^^

Saturday, June 25, 2011

Btol ke org Vietnam makan seafood, landfood, skyfood, eksotik food mentah mentah??


Dlu pas SPM, aku pnah keje jadi operator kilang.. kilang tu mmg amek foreigner utk pekerja dorang. Diantaranye org dr Vietnam. Haa, kisahnye, dorang bau badan kuat.. n bau nye hanyir2.. then, bile aku balik uma, aku crite la kat mak aku pasal ni. Mak aku pn trus je pintas dgn berdesap desup.. “org2 vietnam kan suke makan mentah2.. ikan mentah, sotong mentah, kucing pn dorg makan tau. Ko tak tengok ke kat brite, pekerja buat bangunan dtg dr Vietnam, tapak bgunan tu asalnye byk kucing, lame2 makin kurang.. bile disiasat, wartawan jumpe tulang temulang kucing kat kawasan tu, n bile d intebiu mmg dorg makan kucing2 tu…” ..huhu.

Emm, kucing? Dorg makan kucing ke?




Kiut tuu…

TAPI, mak aku ni ye jee… ==’

Aku pun pcaye je la dgn kate2 tersebut.. pade waktu tu jela..

Bile dah masuk hari ketiga slepas aku borak ngn mak aku pasal bnd ni.. aku tibe2 leh teringat balik n pikir.. kalo dorang mkn mentah mentah n bau badan jadi hanyir.. abes, kite ni org Malaysia makan macam2.. yang mentah, yang masak sume blasah je.. bau badan mestilah lagi macam2 kan? Hanyir, bacin, tengik, sume ade..huhu

Aku? WANGI OK =D



No comments: