Pengikut Sejati^^

Thursday, May 10, 2012

KARMA




-       What u give, u get back -     Betol ke??

Ape ape y kite buat tak kene, mesti ade sebab kan?  Dan sebabnye tu biasenye datang dari diri kite sendiri.  contoh, kite kene rompak.  Nak tanak kite mesti kene redha kan.  Puncanya mungkin kite ada silap kat mana mana.  Jadi rompak tu adalah satu ujian yang Allah bagi untuk balas balik silap kita.

Macam aku…..


Rumet buat hal.  Nak tanak aku kene redha, sebab rumet Allah turunkan sebagai ujian untuk dia balas balik kesilapan aku kat mana mana tu.  Dalam kes blaja plak, markah aku paling corot, lecturer tu adalah ujian bagi aku sebab aku da cerca dia sedangkan dia tu guru aku dan dalam islam sendiri, kita tak boleh dan dilarang nak cerca orang walaupun dia bukan islam sekalipun.  Kita tak sedar semua tu…..

Ni baru sket contoh yang aku bagi.. byk lagi contoh yang kene kat aku.  Yang sememangnya balasan terhadap kesilapan kesilapan aku selama ni..


Ok, macam biasa…. Orang bagi taik, aku balas bunga .. harum dowh~  =D




No comments: