Pengikut Sejati^^

Friday, November 12, 2010

memperLESENkan diri =D


Dengan jayenye aku dah ade lesen.. lame dah. Tapi nak cter la kan.. sbb aku rase prOses perlesenan aku ni mengambil tempoh yang lame dek kerana diri aku sendiri.. staOn .. hehe. Diulangi SETAHUN..

Bkn ape, sbb stady.. jadi bile aku free, aku g blaja la.. tak free, ye tak pegi toh.


Amik lesen kereta je.. lesen moto kendian, n aku tak rase lesen moto aku perlukan bt mase ni. Lagipun, bawak moto secara haram je kat kampong.. n kalo aku nk amik lesen moto pasni pn takde masalah dah. Trus je ke Pra L takyah nak amik pekse komputer, dga ceramah lagi..

K, aku ni mmg tak reti bawak kete langsung.. jadi penumpang kehormat je. Jadi, kat skola memandu Bentara Harung tula aku blaja dari bukak pntu kete smpai la expert drive..hehe.

Skola memandu Bentara Harung ni kat Pontian.. dalam 40 minit la dari uma. Brader Zack sbg cikgu memandu aku. Bliau la yang amik aku dr uma n anta balik stiap kali nk blaja kete. Cm besela kan, byk buat salah, jadi byk jugk la y bliau bebel kat aku..huhu. kadang tu, naek semak gak telinga aku. Lame2, mmg berkat bebel dy tu aku reti bawak kete n dgn jayenye ade lesen ni hah..

Aku amik pekse komputer skali je. Alhamdulillah.. sbb kalo fail kene bayo RM30..huhu. tu paling haru. Pastu QTI.. kire exam saringan sebelum kite layak ke Test kereta y sebenar.. hari test sebenar y dtggu tggu pn tiba.. ntah kenape, aku debar seh… aku cube dah tenang2kan jiwa.. tenang. Tapi bile masuk kete, debar balik…peh!! Geram aku GERAM!!

1st, test dalaman dulu kan. Start dari test kat bukit.. ntah camane bleh plak enjin mati time kat bukit tu… peh, mmg aku geram sangat. Sbb spnjg aku blaja smpai reti bawak kete, tak penah aku mati enjin ke ape kat bukit tu. Kire tak pnah bt silap la kt ctu. Tapi tibe hari test, enjin mati lak… then, bile undur, bleh plak kete tu kua dari garisan putih.. aku tak paham btol la.. tapi mmg debar sangat2. Bukannye JPJ dok kat sebelah pn.. haish!!

Aku sebenarnye takot time test kat jalanraya. Sbb time tu kan JPJ dok sebelah, kot2 aku salah teknik ke, langgar traffic light ke, mcm2 lagi la.. kan mmg da JPJ dok sebelah mstilah lagi debar kan.. tapi time tu aku tak rase debar pulak.. time test kat jalanraya aku LULUS..

Ape ape pn, test dalaman mmg aku kene buat semula.. aku geram sbb nak kene tambah RM100..huhu. Kalo RM30 ke ok la.. ni SERATUS weh..huhu.

Aku balik uma, abah tanye cane.. aku ctela y aku fail kat bukit.. abah gelak je. Hampeh sungguh!

Test dalaman kali ke 2 aku LULUS.. then, 3 hari lepas tu aku dapat lesen dah…hhehee. Suke SUKE!!

Thanks byk2 kat akak aku Zzah y support dari segi kewangan.. hehe..akak Cta support dari segi perlian yang membina..haha. n kak Ajim support dari segi pnceritaan pgalaman bliau spnjg bliau amik lesen dulu.. dy lagi teruk dari aku.. test smpi 3 kali..haha =D


nota kaki kiri : post ini tlah dcreate berbulan bulan y lalu.. skrg lesen moto pnye akan dpt pd mggu depan :)

No comments: