Pengikut Sejati^^

Wednesday, July 28, 2010

Izinkan Aku .. [ memohon keRedhaan-Mu ]

Bilakah Aku Jatuh Cinta
Rabbi... Aku minta izin
Bila suatu saat aku jatuh hati
Jangan biarkan cinta untuk-Mu berkurang
Hingga membuat lalai akan adanya Engkau Rabbi...
Aku punya pinta
Bila suatu saat aku jatuh cinta
Penuhilah hatiku dengan bilangan cinta-Muyang tak terbatas
Biar rasaku pada-Mu tetap utuhRabbi...
Izinkan bila suatu saat aku jatuh hati
Pilihkan untukku seorang yang hatinyapenuh dengan kasih dan cinta-Mu
Dan membuatku makin menganggumi-Mu Rabbi...
Bila suatu saat aku jatuh hati
Pertemukanlah kami,
Jodohkanlah kami, Satukanlah kami,
Berilah kami kesempatan untuk lebihmendekati cinta-Mu,
Dalam suasana yang sakinah, mawaddah dan rahmah Rabbi...
Pintaku terakhir adalah seandainya kujatuh hati
Jangan pernah
Kau palingkan wajah-Mu dariku
Anugerahkanlah aku cinta-Mu
Cinta yang tak pernah pupus oleh waktu
Izinkanlah aku untuk menemui kerinduan-Mu
Dari Seorang Teman yang Tak Kutahu Namanya
وْ كُنْتُ آمِرًا أَحَدًا أَنْ يَسْجُدَ َلأَََََحَدٍ لأَِمَرْتُ الْمَرْأَةَ أَنْ تَسْجُدَ لِزَوْجِهَا
Andai aku dibolehkan menyuruh seseorang sujud pada orang lain niscaya akan aku perintahkan wanita sujud kepada suaminya (HR. Turmudzi, no. 1079)
~ maria ~

2 comments:

:: thats really me :: said...

maria...dat's great..i really like it!!.suke post nie....huhuhu...yg ni terbaikkkk..moga dapat CINTA yang hakiki kerana nYA...i hope so..hihihih..:)

amazing m a r i a said...

hihi.. akak bace la post kt bwhnye plak..
do u agree??keh3

ye, smoge kite mndpt jodoh y soleh ;)