Pengikut Sejati^^

Monday, October 1, 2012

ikan lagi....

salam'alaik..

kemain lame aku tak update blog ni..
bz... yeah! aku memang bz u olls~

hOusemate baru aku ni sume jenis memasak, makan kat umah..
bagus bagus.. memang bagus. memang 1 syarat jadi isteri dah lepas la dorang neh..

dorang masak pon sodap (sodap je kalo dorg dah masak, aku tinggal makan =D )

bab bab membeli barang dapo skrang aku serah je kat dorang. aku bagi duet, lantak dorang la nak beli papepun...

TAPI.... ni minggu ke tiga dorang beli ikan..
uih, ikan lagi *benak hati ku berbicara.. phuiii. HAHA

kebetulan plak, asal dorg beli ikan, itulah giliran untuk aku masak..huhuuu
sedap la agaknye dorang makan kalo aku masak ikan..
tapi aku y masak ni, bosan ler asek masak ikan je...

1st week dorang beli ikan kembung - cadangnye aku nak masak pecel je ikan tu.. tapi, aku g carik buah kencur (buah cekur) takde plak kat Giant sbelah uma ni.. argh, tensennye aku. sbb pecel ni peberet aku..huhuuu
akhirnye aku masak smbal je ikan tu. dorang balik kelas dorang makan. then salah sorang dari mereka mereka ini cakap "ko masak sambal jawe e maria? sedap..."
HAHA.. aku dalam hati ketawa n berkata. "aku pn tak tau asal mane sambal aku buat ni.. men campak je ape y ade kat peti ais tu. oh, sedap e... mekaseh mekaseh..hihi "

2nd week dorang beli ikan belanak. setau aku, ikan belanak ni sedapnye d goreng ceng je.
memang sedap la. berebut ekor ikan kalo adek bradek aku ade. hihiii
tapi, dorang kate masak rebus je maria... pastu buat sambal.  aku macam pelik la plak ikan drebus camtu je.. kalo dsuruh masak singgang mmg aku terer. ceh!
tak banyak cakap aku pn rebus la ikan belanak tu. pastu aku buat smbal buat cicah ikan tu.
Namun, aku tak pndai makan la plop ikan drebus semata mata.. hanyir...huhu. So, dorang makan la dgn lahap dan sedapnye....

3rd week means minggu ni dorang beli ikan lagi.. kali ni ikan cencaru.  aku nak bakar je cencaru ni..
tapi daun pisang takde plop. nak bakar kt oven or microwave pn takdak. nak beli kertas timah malas plop.
ade cara laen tak nk bako ikan tanpe gune bende alah ni sume? Acaner??



****aku ngidam sup tulang, sup kambing la wehh.. i really craving for this!


No comments: