Pengikut Sejati^^

Tuesday, May 29, 2012

sejauh manakah IMAN kita?


rasa iman terkadang kurang
malu kat allah. smoga allah sntiasa beri hidayah pd maria utk jadi lebih baik

= iman kita akhir zaman ni x macm iman para sahabat yang meningkat setiap hari..kita ni iman yang banyak turun dan yang paling teruk ialah keluar masuk iman..itu yang bahaya..tap imohonlah pelihara iman..saya pernah mengecapi manisnya iman di mana pada waktu tu saya akan menangis bila dengar istifar dan al quran, sekarang iman nipis time solat x rasa mcm nak nangis dah..jauhnya dari ALLAH..

saya rindukan kawan2 dakwah islamiah sy smasa diploma.. 

= bila rindu, try la cntact balik...JGAN TINGGAL KAWAN2 YANG ditarbiah dengan dakwah..rugi sangat...x emua ALLAH pilih jalan ini.
*semua

contact lagi... tp mreka smua jauh...
mase stady week semester lepas, maria stady kat masjid uitm.
tiba2 ada sorang shabat y dah lama tak jumpa sejak spm, dtg tegur maria..
dgn muka y sangat brbeza... berseri2..
penuh dgn nasihat dan kata2 hikmah
sentiasa membawa al quran kecil kemana saja...
maria peluk dia, menangis..
kami sama2 menangis.

= subhanllah!!!! ALLAH pertemukan maria dan kawan di tempat yang turunnya rahmat iaitu di masjid.. pikir x kenapa ALLAH x temukan di shopping complex ke atau di tandas tapi memilih rumahNYA untuk menemukan MARIA DAN KAWAN?.. perancangan ALLAH itu baik kerana ALLAH TAHU apa isi hati maria yang cintakan dakwah...
apa yang ALLAH takdirkan untuk maria adalah yang terbaikkkk..tahniah dipilih UNTUK dapat nikmat ini....x semua ALLAH buka hati dan jalan tarbiah dalam hidupnya..


= x pela..dah ALLAH bagi sedar, better maria ambik pengajaran.. benda baik selalunya ALLAH BAgi lintasan sekali je, pastu ALLAH serahkan pada kita untuk buat keputusan, dalam buat keputusan itulah syaitan akan ganggu perasaan kta mcm malu tu..so lintasan pertama itu adalah isyarat dari ALLAH......moga kita dapat RahmatNYA..

= subhanallah...semuanya datang dari ALLAH..peringatan ini untuk saya juga yang lemah ni....nite..assalamualaikum..

waalaikumussalam

No comments: