Pengikut Sejati^^

Thursday, December 16, 2010

macam biase, org nak bagi kite terima jela.. kan?

Macam biasala kan, asal cuti semester je aku mesti isi mase cuti tersebut dgn plbagai agenda aku y menarik dan y pasti menjanjikan pulangan $ (o_O)v . sbb aku mmg takkan buat xtvt2 murahan. Haha.

Em, kalo sem lepas aku keje kat kdai jual tudung and im as a salesgirl, dr bukak kdai smpai tutup kedai sume aku y uruskan.. marketing apetah lagi.. tiap hari aku bt sales up 500 tau :)



So no wonder la tanpe ragu ragu bhw bos aku tu bayar aku 1100 utk sbulan. Heh, gaji salesgirl jual tudung tau ni. Tanpe kelulusan pape, hnye memerlukan kebijaksanaan dr segi matematik bab tambah, tolak, darab n bahagi serta menekan kalkulator n menulis. Lain2 kelebihan adalah credit utk pekerjaan spt ini..hehee

Korang tau kan MAHA International…

aka Expo Pertanian terbesar di Asia. Haa, siap live kat TV9 dihatiku. Aku g gak time Sua Rasa TV9 kt MAHA tu dgn akak, abg n anak buah aku bam bam. Mmg meriah la. Tak pasal abg n anak buah aku y nsem tu masuk TV9..hihi. aku n akak aku tak msuk TV pn sbb yelah, wajah dah sdia glamor, btpe nk publisiti lebeh2 lagi kan..haha

Dengan MAHA International tu jgk lah aku mencube try test kan diri dgn melayakkan diri menjadi sebahagian org y menjayakan expo tersebut. jadi org2 blakang langsir MAHA la ni.

Kali ni punye cuti plak, aku dtawarkan jadi support crew MAHA 2010. Wah, ok jgk tu.. cun!

Tp as exhibitor laa..hehe. aku keje bawah tokey buah buahan y lebih glamer dgn pggilan Abg Din. Penat wo kejenye.. sakit badan aku n dlm 10 hari MAHA tu blangsung, 9 hari je aku keje.. sbb ade 1 hari tu aku deman urat…haha. Gler ah. Mmg memerlukan kekuatan fzikal y lebih drp biasa. That’s why la kite slalu tgok org jual buah tu lelaki kan, mmg keje utk lelaki pn.. manetaknye, angkat bakul buah, angkat buah y beratus2 kilogram, dgn layan customer y ramai..oohOi, mmg sgt mberangsangkan.hihi

Dan pade saat tula aku baru mengerti dan sedar kenapa dy sanggup bayar aku 100 utk satu hari.. mmg berbaloi baloi la kan.. keje cmni bkn nk kene ade sijil pape pn, sbb gune tenaga kerahan je. So, apply la skrg bg sape2 y dok menganggur tu. Jgn korg igt keje cmni lekeh. Ye, aku akui keje ni mmg buat baju koto, tangan kaki sume koto, tapi ape yang lebih penting adelah HALAL.

Projek aku akan dtg adelah bsame abg ipa aku bname Paiz. Nak tau ape die projek tersebut? Nantikan!!

Plis noted : gmba akan diupload kemudian. Sbb, gmb2 sms acara tersebut msh kt dlm memori henpon aku. aku nk transfer, USB takde :)

No comments: