Pengikut Sejati^^

Friday, November 12, 2010

Kedai utk beli JAJAN DURIAN..

Hadapan angkat, bawah lurus.. Hadapan angkat, bawah lurus.

Itulah ungkapan pengawas skola rendah y bertugas conduct majlis perhimpunan tiap pagi kt dataran skola..

Cm besela la kan, loceng dulu pkul 7lbh.. aku nek beskal g skola.. dkt je ngn uma, tak sampai 500 meter kot. Kire kalo ckgu skola bt speech kt dataran tu, aku dah bole dgar la dr uma.

Balik je dr skola, area pkul 1:30tgh, mesti nak singgah satu kedai runcit ni.




ni adek aku as a mOdel..haha

Kat simpang sbelum belok kearah uma kdainye.. Aku panggil Kedai Lek Jaini.. sbb, tokeynye name Hj. Zaini. Panggil “LEK” sbb tu kire pgkat pakcik laa bg org jawe.. istilah jawe. Then, WAJIB la bagi aku utk beli Jajan Durian. 20 sen je sbgkus.. rasenye mmg tip tOp.. siap berebut ngn mak..hee

Skrg ade lagi jajan durian tu kat pasaran, tapi rasenye dah tak selazat mase aku skola dulu..huhu.

harga masih same tapi kandungan nye dah tak cm dulu.. kurang berat.. ntah kurang bape gram..hiihii =D

Kedai ni sebenarnye JKKK Kampung y punye d bawah Syrkt Usaha Jaya Kg. Pt Tengah.. kampong aku le tuu.. Dulu mase aku skola, Lek Jaini ni n arwah isteri dy yang jage, skrg anak dy plak y jage. Lek Jaini ni skrg adelah Naib Ketua Kampung aku .. anak dy ade sorang sbaye ngn aku. Namenye Khair Zaki. Dari tadika smpailah skola menengah kitorang dalam satu skola y same. Pas SPM dy trus kawen.. lepas dy kawen aku tak pernah dah jmp dy even kat kampong neh..

Inila JAJAN DURIAN tuu..




No comments: