Pengikut Sejati^^

Friday, October 29, 2010

memPRAKTIKALkan diri =D

Assalamualaikum….

2010 pn hampir berakhir.. ni da msuk bulan 10… kelip melip mate.. degap degup jantung.. tik tok jam.. smpai la mase 1 Januari 2011… hm, kejap nye mase blalu kan..

Sgt trase sbb mcm2 blaku.. bnd yang best, yang tak best jadi.. tak sume y kite rancang akan menjadi dan ape y berlaku sumenye ade hikmah jike ianya bukan kehendak kite.. itu la suratan ilahi.. qada’ dan qadar Allah kite kene trima.. insyaAllah dgn ujian tersebut mmbuat kite lebih matang dan beriman kepada Nya.. amin.

Em, tamat la sudah pengajian aku kat UiTM Dungun, Terengganu.. terlalu banyak kenangan y aku cipta kat situ.. yang mengGEMBIRAkan, menTENSENkan juga menJELEKkan ..huhu. nway, aku h@ppy =) sgt2 sbb aku berjaya jugak tamatkan blajar selama 6 semester = 3 taon Diploma Pengurusan & Teknologi Pejabat.. dulu mase baru masuk part1, peh… mmg la tak mnyabo nk tggu smpai part6.. rase cm lame.. tapi skg, cm tak sangka plak dah part6 n 3 taon blaja.. ALHAMDULILLAH.. sgt bersyukur..

Cam bese, part1 – part5 blaja teori la kan.. smpi jemu naik muak tgok buku, pg klas hari2, bt assgment yang berator tak reti nk sabo, dgn xtvt psatuannye lagi, xtvt bersame peminat (haha..kOya), tdo lambat smpai mate rabak like panda, dan sbgnye… tapi course y aku amik ni part6 adelah praktikal.. so, topik kite kali ni adelah MEMPRAKTIKALKAN DIRI DI TEMPAT PRAKTIKAL..haha

Bermula pade 5 Julai – 8 Oktober lepas.. lbh kurang 3 bulan la.. kejap je rupenye 3 bulan ni ek..huhu. aku praktikal kat HQ Malaysian Pineapple Industry Board/Lembaga Perindustrian Nanas Malaysia located at Bandar Baru UDA, JB.. kt situ aku sbg pembantu peribadi timbalan pengarah bahagian khidmat pengurusan LPNM. Name bliau En. Zamani… asl klate..hihi. dy bOs y sgt best pade aku.. sbb dy slalu bg aku motivate.. even kalo jmpe aku tak kurang 3 jam laa.. lame gler…huhu. Kalo aku msuk opis dy kol 9am, msti aku kua opis dy kol 12tgh..huhu.. aku ok je dga dy crite n ajak borak.. tp aku tak tahan sbb econ bilik dy ade2. So, sgt sejuk la.. terketaq ketaq aku..huhu. kua je dr opis dy kmfem aku g tandas buang air.. staf staf y same department ni pn pelik apsal la aku lame sgt kt opis bos tu.. ade skandal kah??? Oh, TIDAK. Raye aritu aku dpt RM10 tau dr dy..hehe. suke suke =)

Mule2 aku msuk cni, aku dok kt sbelah abg n akak bhgian kewangan.. abg zul n kak nora.. dorg mmg kepOh.. haha. Aku suke lagi :) kami slalu bli makanan n makan same2 time keje..hehe. tanpe segan silu dan tanpe menoleh kanan dan kiri…NGAP! NGAP! dan NGAP!.. msuk mulut diantarenye, biskut, cendol, pisang goreng dan apam balik..haha

Lbh kurang sbulan lebih aku dok situ keje update fail y kak shila bagi n mengOnlinekan diri smpai dah tak tau web ape aku nk surf.. hehe. Lepas sbulan lebih tu, aku dipindahkan tmpat duduk.. aku dok kt sebelah opis bos aku.. alamak, tak keruan aku..sbb nk on fesbuk pn aku kene tgk line ok ke tak..hehe.. padehal bos aku tu ok je..

Pade mase aku praktikal tu pn ade jgk dak 2 org y praktikal kt department y same.. sorg dr UNISEL, Aqmal Najhani n sorg lagi dr KPTM Segamat, Fazihah.. dorg ni ramah n lawak. So, aku ade la jgk mmber seangkatan.. tp dorg da mule sebulan awal dr aku.. dorg last prac on last day puase..

Pas cuti raye, lg skali aku dpindahkan kedudukan kt bahagian perolehan… amat la bz dok kt cni. Pnah aku balik kol 630 ptg krn myiapkan dokumen sebutharga.. peh, banyak seh.. nak 30 copy stiap cwgan.. mmg time tu aku myumpah mesin potostet..haha.

Inilah kenangan2 selama aku berPRAKTIKAL kt LPNM… Rindu ♥


















2 comments:

fazie said...

rindu sgt2 kenangan kat LPNM...
sayang korang semua...
best sgt2 praktikal kat sane...

amazing m a r i a said...

mmuaah sayang fazie jgk.. dtg la uma